Markedsføring av boligen din

Skal du selge bolig? Da bør du annonsere på Facebook.

Vi bruker sosiale medier som aldri før. I takt med at Facebook har blitt Norges største mediekanal startet iHUS å tilby sponsing av eiendomsannonsene for å sikre større oppslutning om visningene våre. Finn.no har lenge dominert som den eneste reelle digitale markedsplassen for boliger, men nå viser tallene våre at 1/3 av interessentene kommer fra markedsføring av boliger på Facebook.

Hva oppnår vi med Facebook annonsering?

  • Mer trafikk til din Finn.no annonse
  • Bredere eksponering enn andre boliger i markedet
  • Synlighet på PC, nettbrett og mobil
  • Tilgang til flere potensielle kjøpere
  • Markedsføring mot de som ikke aktivt søker, men som kan være den rette kjøperen. På Finn.no finnes målgruppen som aktivt søker etter boliger i utvalgte områder. Det er stor konkurranse blant hundrevis av objekter, og din bolig faller raskt ned i strømmen av andre boliger.

For å sikre muligheten at du får bedre pris, annonserer vi boligen til riktig tidspunkt, med rett budskap og riktig målgruppe. Facebook annonsering gjennom iHUS er en rimelig investering for å sikre deg mer trafikk, flere på visning, og flere i den avgjørende budrunden.

Trender

Lesertallene i trykte medier har falt jevnt og trutt over lang tid. Det er lite som tyder på at dette vil snu, og dagens mediebrukere blir mer og mer digitale. Vi har siden våren 2015 anbefalt våre kunder og kjøpe sponsing på Facebook i tillegg til Finn.no, noe som har gitt svært gode resultater. Det er mye som tyder på at Facebook når de yngre målgruppene på en bedre måte enn tradisjonell markedsføring. Dessuten er over 60 prosent av alle nordmenn innom Facebook tre ganger daglig. Og i snitt bruker de minst 45 minutter hver dag på denne kanalen.

96_385936166

Hva er mest effektivt?

Nå er det ikke nok å bare legge ut en Finn annonse på Facebook og håpe på mange klikk. Det er kun mellom 10 til 20 prosent av innleggene som når ut til vennene man har på Facebook. Den beste måten er å lage et sponset innlegg mot den målgruppen din bolig har.
Segmenteringsmuligheten på Facebook gjør av vi kan vise boligannonsen til spesifikke kjøpegrupper basert på faktorer som alder, sivilstand, bosted, familieforhold, utdannelse og lignende. På denne måten treffer annonseringen mye mer presist enn generell markedsføring. Facebook gir oss bedre muligheter til å analysere treff og klikk, enn det å bruke en tradisjonell avisannonse.

Vi tror at Facebook kommer til å bli en av markedets viktigste kanaler for folk som er på boligjakt, og vi vil derfor hjelpe våre kunder til å nå ut her på en mest mulig formålstjenlig måte.

Hvordan gjør du det?

Ønsker du en målrettet Facebook annonse gjennom iHUS, tar du kontakt med din megler, så ordner han eller hun resten.

Eiendomsmegler Tanju Uysal ved iHUS Grunerløkka solgte en tre roms leilighet i Teglverksgata 11 med god hjelp av Facebook.

Med 6.900 klikk på Finn.no annonsen og god trøkk fra Facebook annonsering hadde denne leiligheten 30 interessenter på liste. Fire budgivere ble med helt til slutt og leiligheten solgt for kr. 300.000 kroner over takst. For en leilighet i 1. etasje uten balkong er dette et meget godt resultat.

kteglverksgtat

I Holmenkollveien 72 E oppnådde eiendomsmegler Mikal Menti prisrekord ved hjelp av Facebook.

Denne leiligheten ble solgt for 6 millioner kroner, noe som er prisrekord med over 800.000 kroer i dette sameiet Fire leiligheter av samme type og kaliber ble solgt i sameiet parallelt med dette salget. Ingen oppnådde høyere salgssum enn 5,2 millioner kroner. Men fordi denne annonsen fikk spesiell god spredning via sosiale medier greide Menti å oppnå en høyere salgspris.

E3782B8C

Er det andre faktorer som kan påvirke om du får et godt salg?  Høytider, ferietid og været er faktisk faktorer som kan spille inn.

iHUS Facebook

Pressekontakt

Geir Ole Reiakvam
Mob: 922 39 181
geirole@ihus.no

JOBBE I iHUS?
Vi er alltid på jakt etter nye meglertalenter. Vi kan tilby deg spennende jobb i et prestasjonsfremmende miljø. Ta kontakt med vår salgsdirektør Geir Ole Reiakvam på tlf. 922 39 181.

LYST TIL Å STARTE iHUS?
Er du eiendomsmegler og har en drøm om å starte noe eget? Kontakt Geir Ole Reiakvam for å høre mer om iHUS sitt franchisekonsept. Kontakt oss på telefon 922 39 181.